Koffie-inloop Koffie-inloop
Kom gerust eens langs tijdens de Bruse koffie-inloop!

Elke tweede en vierde woensdag van de maand is er van 9.45 tot 11.30 uur een koffie-inloop in Ichtus, aan het Kerkplein, bedoeld voor alle inwoners van Bruinisse. Leeftijd en achtergrond spelen geen rol. Het is een moment van ontmoeting met dorpsgenoten, een plek om een maatje te vinden met dezelfde interesses of een mooie gelegenheid om een hulpvraag te stellen. De koffie-inloop is een initiatief van de diaconale werkgroep van de Hervormde Gemeente. To Hanzen vertelt: “We beginnen met koffie en wat lekkers erbij, het wel en wee van wat er op het dorp speelt wordt besproken, of soms een bepaald onderwerp. We sturen elke woensdag kaarten naar dorpsgenoten om ons meeleven te tonen. Er is een vaste club die altijd gebruik maakt van deze activiteit, sommigen komen zo nu en dan en ook komen er wel eens toeristen om de koffie, die bijvoorbeeld de kerk willen bezichtigen. Het is altijd gezellig.”
Gedurende het jaar organiseren we ook extra activiteiten tijdens of aansluitend aan deze morgen, zoals een pannenkoekenmaaltijd, fietstocht, bloemschikken, kerstbrunch op 2e Kerstdag.
Ook tijdens de zomermaanden is er de koffie-inloop, omdat het verenigingsleven in het dorp dan stil ligt. Dan worden de koffie ochtenden op sportpark “Volharding” gehouden en spelen we een partijtje jeu de boules.
De ochtenden hebben een vrijblijvend karakter, het is beslist geen vereniging. Je kunt korter of langer blijven. Kom gerust eens langs; van harte welkom!
Neem voor meer informatie contact op met de coördinator van de werkgroep, To Hanzen.