Bidden Op Bru Bidden Op Bru

Bidden is ongelooflijk belangrijk. Voor jezelf, persoonlijk, maar ook als gemeente. De Bijbel staat vol met aansporingen om te bidden. De Heere Jezus zelf spoort zijn discipelen aan om te bidden. Ook Paulus schrijf in Efeze 6:18: “Bid met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest.” Zo ook Jakobus: “Indien iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende” (Jakobus 1:5-6). En zo zouden we nog heel lang kunnen doorgaan!

Helen Keller, de vrouw van Tim Keller schrijft:  “De wereld wordt niet alleen beïnvloed door de grote gebaren van helden, maar ook door de optelsom van de kleine duwtjes van een leger van eerlijke, onbekende mensen.”

Met bidden op Bru willen we om de veertien dagen samenkomen in een moment van gebed. Bidden voor alles wat kan spelen in en rond de kerk, op Bruinisse en alle andere zaken die ons aan het hart gaan. Voor iedereen binnen en buiten de gemeente die maar mee wil bidden.

We komen in de kerk om de week bijeen, na het luiden van de 20.00 uur klok. De bijeenkomsten duren ongeveer een half uur.

• We zingen samen een psalm en een lied.
  • We lezen een stukje uit de Bijbel en bidden.
  • De gebedspunten worden geïnventariseerd.
  • Degene die de leiding heeft, gaat voor in het gebed.
  • We sluiten af met een stil gebed en een gezamenlijk Onze Vader.